ISO 9001:2015

Systémy řízení kvality

Systém řízení kvality je přirozený způsob jímž plánujeme a řídíme pracovní proces s cílem zjistit kořenové příčiny případných neshod, stanovit opatření k nápravě, sledovat účinnost těchto opatření a prokázat, že jsou úspěšná a dokumentací zaznamenaná. V pravidelných intervalech je systém podrobován vnitřním auditům, analyzován top managementem a potvrzován plánovaný, trvale řízený přístup ke kvalitě. Certifikát je potom doklad, že systém kvality byl akreditovanou společností nezávisle a objektivně přezkoumán a vyhovuje požadavkům normy ISO 9001, je dobře implementovaný a potvrzuje, že podnik je schopen produkovat kvalitu a hledá tu nejlepší cestu pro řízení kvality a trvalé zlepšování.

Dobře implementovaný systém řízení kvality zlepší výkonnost podniku, je zárukou řízení kvality pro zákazníky a obchodní partnery, důvěryhodný pro finanční sektor i pro společnost.

Norma ISO 9001 vyžaduje, aby systém kvality byl dokumentovaný, prokazatelný, účinný, udržovaný, přehledný a pravdivý. Záleží tedy hodně na promyšlené a účelné konstrukci dokumentace systému kvality. Z tohoto důvodu je účast zkušené poradenské firmy téměř nezbytná.

Nezanedbatelné a nenahraditelné jsou zkušenosti z implementací systémů kvality a jejich certifikace.

Na základě našich zkušeností doporučujeme, aby firmy zavádějící systémy kvality k němu přistupovaly velmi uvážlivě, nejen s dobrou znalostí norem ISO 9001, legislativních norem, ale i s pevným odhodláním aktivně na implementaci pracovat.

Výhody zavedení systému kvality podle normy ISO 9001 lze obecně shrnout takto:

  • podrobná analýza firmy a rychlé přijetí účinných opatření
  • prostředek k efektivnímu řízení firmy
  • profesionální přístup k zákazníkovi a ostatním společnostem
  • proexportní opatření, obchod bez výhrad a nákladného přezkušování
  • zvýšení důvěry a spokojenosti zákazníků, snížení stížností a reklamací
  • zvýšení zisku, snížení ztrát
  • personální stabilizace posílení zodpovědnosti a sebedůvěry pracovníků
  • využití systému kvality v reklamě a marketingu
  • možnost prémií pojišťoven
  • zvýšení důvěry bank
  • zvýšení důvěry ministerstev a dalších článků státní správy


Z realizovaných řešení implementovaných systémů řízení kvality máme zkušenost, jak zajistit naplnění požadavků normy ve Vašem podniku, aniž by bylo nutné měnit funkční procesy a styl řízení. Jsou pouze citlivě doplňovány požadavky, které chybí a norma je požaduje.

Na maximální urychlení implementace je nezbytná aktivní spolupráce top managementu a stanovení odpovědností za jednotlivé činnosti.

Celý proces poradenství je koordinován týmem zkušených pracovníků naší společnosti.

Zavádění systému řízení kvality podle normy ISO 9001 je možno rozdělit do následujících etap:

  • Analýza současného stavu, rozbor a porovnání s požadavky normy ISO 9001, identifikace rozdílů
  • Stanovení nápravných opatření ze závěrů analýzy (nutné pro zabezpečení shody s normami ISO)
  • Příprava programu (procesu) zabezpečování kvality
  • Definování, zdokumentování a zavedení nových, nebo inovovaných procedur dle prvků normy ISO 9001
  • Možnost sestavení příručky kvality organizace
  • Interní a externí audity – ověření vybudovaného systému řízení kvality dle ISO programu, stanovení závěrečných nápravných opatření, jejich realizace a vyhodnocení
  • Přezkoumání systému kvality vedením
  • Předcertifikační posouzení příručky kvality a základní ISO dokumentace organizace
  • Certifikační audit, udělení certifikátu a registrace organizace
  • Nabízíme realizaci postupných kroků z široké škály nabídky, podle přání zákazníka, při tvorbě komplexních systémů řízení podniku zahrnujících ISO 9001, ISO 14001, HACCP, BRC, atd. se vzájemnou vazbou a sdílením společných informací s vazbou na další bloky informačního systému podniku.