ISO 9001:2015
SYSTÉMY ŘÍZENÍ KVALITY
Systém řízení kvality je přirozený způsob jímž plánujeme a řídíme pracovní proces s cílem zjistit kořenové příčiny případných neshod, stanovit opatření k nápravě, sledovat účinnost těchto opatření a prokázat, že jsou úspěšná a dokumentací zaznamenaná. V pravidelných intervalech je systém podrobován vnitřním auditům, analyzován top managementem a potvrzován plánovaný, trvale řízený přístup ke kvalitě. Certifikát je potom doklad, že systém kvality byl akreditovanou společností nezávisle a objektivně přezkoumán a vyhovuje požadavkům normy ISO 9001, je dobře implementovaný a potvrzuje, že podnik je schopen produkovat kvalitu a hledá tu nejlepší cestu pro řízení kvality a trvalé zlepšování.
Dobře implementovaný systém řízení kvality zlepší výkonnost podniku, je zárukou řízení kvality pro zákazníky a obchodní partnery, důvěryhodný pro finanční sektor i pro společnost.
Norma ISO 9001 vyžaduje, aby systém kvality byl dokumentovaný, prokazatelný, účinný, udržovaný, přehledný a pravdivý. Záleží tedy hodně na promyšlené a účelné konstrukci dokumentace systému kvality. Z tohoto důvodu je účast zkušené poradenské firmy téměř nezbytná.
Nezanedbatelné a nenahraditelné jsou zkušenosti z implementací systémů kvality a jejich certifikace.
Na základě našich zkušeností doporučujeme, aby firmy zavádějící systémy kvality k němu přistupovaly velmi uvážlivě, nejen s dobrou znalostí norem ISO 9001, legislativních norem, ale i s pevným odhodláním aktivně na implementaci pracovat.
Výhody zavedení systému kvality podle normy ISO 9001 lze obecně shrnout takto:
- podrobná analýza firmy a rychlé přijetí účinných opatření
- prostředek k efektivnímu řízení firmy
- profesionální přístup k zákazníkovi a ostatním společnostem
- proexportní opatření, obchod bez výhrad a nákladného přezkušování
- zvýšení důvěry a spokojenosti zákazníků, snížení stížností a reklamací
- zvýšení zisku, snížení ztrát
- personální stabilizace posílení zodpovědnosti a sebedůvěry pracovníků
- využití systému kvality v reklamě a marketingu
- možnost prémií pojišťoven
- zvýšení důvěry bank
- zvýšení důvěry ministerstev a dalších článků státní správy
Z realizovaných řešení implementovaných systémů řízení kvality máme zkušenost, jak zajistit naplnění požadavků normy ve Vašem podniku, aniž by bylo nutné měnit funkční procesy a styl řízení. Jsou pouze citlivě doplňovány požadavky, které chybí a norma je požaduje.
Na maximální urychlení implementace je nezbytná aktivní spolupráce top managementu a stanovení odpovědností za jednotlivé činnosti.
Celý proces poradenství je koordinován týmem zkušených pracovníků naší společnosti.
Zavádění systému řízení kvality podle normy ISO 9001 je možno rozdělit do následujících etap:
- Analýza současného stavu, rozbor a porovnání s požadavky normy ISO 9001, identifikace rozdílů
- Stanovení nápravných opatření ze závěrů analýzy (nutné pro zabezpečení shody s normami ISO)
- Příprava programu (procesu) zabezpečování kvality
- Definování, zdokumentování a zavedení nových, nebo inovovaných procedur dle prvků normy ISO 9001
- Možnost sestavení příručky kvality organizace
- Interní a externí audity - ověření vybudovaného systému řízení kvality dle ISO programu, stanovení závěrečných nápravných opatření, jejich realizace a vyhodnocení
- Přezkoumání systému kvality vedením
- Předcertifikační posouzení příručky kvality a základní ISO dokumentace organizace
- Certifikační audit, udělení certifikátu a registrace organizace
- Nabízíme realizaci postupných kroků z široké škály nabídky, podle přání zákazníka, při tvorbě komplexních systémů řízení podniku zahrnujících ISO 9001, ISO 14001, HACCP, BRC, atd. se vzájemnou vazbou a sdílením společných informací s vazbou na další bloky informačního systému podniku.